بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» انیمیشن روی ماه

انیمیشن روی ماه

معرفی انیمیشن روی ماه

26 سپتامبر 2017، کمپانی چینی Pearl Studio که انیمیشن‌هایی مثل مربی اژدها 2 ، پاندای کونگ فو کار 3 و پنگوئن های ماداگاسکار را ساخته است، فیلمنامه نویس آمریکایی «آدری ولز» را برای نوشتن فیلمنامه‌ی روی ماه استخدام کرد. داستان این انیمیشن برگرفته از یکی از افسانه‌های چینی است و قرار شد این انیمیشن بازگویی جدیدی از آن افسانه باشد.

 این انیمیشن نمره ۶٫۷ را از ۳,۹۲۵ رای در سایت imdb دریافت کرد و در تاریخ ۲۳ October 2020 منتشر شد.

 روی ماه از آن دسته کارتون‌های کوچک و کم‌اهمیت مثل بی‌باک و لاته و سنگ آبی جادویی نیست؛ بلکه یک انیمیشن مهم در سطح تولیدات دیزنی به کارگردانی گلن کین است. 

انیمیشن روی ماه یک فیلم موزیکال فانتزی جاه‌طلبانه است که داستان سفر یک دختر به فضا را روایت می‌کند؛ همان چیزی که کودکان نسل امروز عاشقش هستند. استودیو انیمیشن‌سازی نتفلیکس در همکاری با شرکت چینی پرل استودیو (سازنده انیمیشن نفرت‌انگیز با عنوان اصلی Abominable) سراغ یکی از داستان‌های اساطیری چین باستان رفته‌‎اند.

 روی ماه، با نقل یک افسانه شروع می‌شود و در مورد دختری است که به امید دیدار با الهه افسانه ای ماه، موشکی درست می کند تا بتواند به ماه سفر کند. داستان از این قرار است که زن و مردی عاشق هم بودند تا اینکه زن به صورت اتفاقی معجونی جادویی خورد، طلسم شد و به ماه رفت. حالا او سال‌ها است که روی ماه منتظر آمدن عشقش است. دختری به نام «فی فی» در کودکی این داستان را بارها از مادرش شنیده است و به آن باور دارد. حالا فی فی بزرگ شده اما مادرش را از دست داده است. او برای اثبات صحت داستان مادرش تصمیم می‌گیرد به ماه سفر کند…

روی ماه بیش از هر فیلم دیگری، حتی انیمیشن مولان (با عنوان اصلی Mulan)، نمایانگر شکوه فرهنگ چین در قالب یک کارتون آمریکایی جریان بدنه است. اما یکی از نقاط ضعف فیلم جایی برجسته می‌شود که این نمایش به روش کاملاً غربی انجام می‌گیرد؛ گویی سازندگان فیلم، لباس کاراکترهای انیمیشن کوکو (با عنوان اصلی Coco) را عوض کرده‌اند و آنها را مطابق با ظاهر و آداب و رسوم کشوری دیگر به تصویر کشیده‌اند.

ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما مطلب مرتبط ای فروغِ ماهِ حُسن، از روی رخشان شما


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده